ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНІ ДНІ (третій тиждень кожного місяця) ТЕОРЕТИКИ (рецепт) + ПРАКТИКИ (приготування) + ПРОПОНЕНТ (за/корисно) + ОПОНЕНТ (проти/шкідливо)

ВЕРЕСЕНЬ

·         День Борщу: приготувати та дегустувати НАЙсмачніший борщ &презентувати рецепт

ЖОВТЕНЬ

·         День Ва­ре­ни­ка - ку­лі­нар­ного брен­ду Ук­ра­їни: приготувати та дегустувати НАЙсмачніші варенички з картоплею, капустою, печінкою, сиром, вишнею&презентувати рецепти

ЛИСТОПАД

·         День Сала – нашого ВСЬОГО: приготувати&презентувати страву, основним компонентом якої буде САЛО

ГРУДЕНЬ

·         День Деруна:  приготувати та дегустувати НАЙсмачніші деруни &презентувати рецепт

СІЧЕНЬ

·         День Тістечка (Круасана, Рулета, Торта):  приготувати та продати НАЙсмачніші тістечка (БЛАГОДІЙНА АКЦІЯ)

ЛЮТИЙ

·         День Їжі на Паличці: приготувати та дегустувати НАЙсмачніші ШЕДЕВРИ на паличці &презентувати страви

БЕРЕЗЕНЬ

·         День Млинця:  приготувати та дегустувати НАЙсмачніші МЛИНЦІ з картоплею, капустою, печінкою, сиром, вишнею&презентувати рецепти

КВІТЕНЬ

·         День Піци: Піца вже сама по собі - справжня магія! Адже, хто б міг подумати, що звичайна паляниця, на яку викладали рештки страв, що їх рука не піднімалася викинути – стане міжнародним гастрономічним скарбом. Приготувати та дегустувати НАЙсмачнішу ПІЦУ (Кальцоне, Стромболі, Дьябола, Капрічоза тощо)

ТРАВЕНЬ

День Картоплі:  приготувати&презентувати страву, основним компонентом якої буде КАРТОПЛЯ

Результативність роботи
День Їжі на Паличці

ЛЮТИЙ

28 березня відзначається неофіційне національне свято в Америці – День Їжі на Паличці. З початком святкування не пов’язано якоїсь особливої історичної дати. Скоріше за все, хтось просто вигадав привід для радості та зробив із цього веселу традицію. Цього дня можна проявити фантазію та поринути у творчість: нанизати на паличку будь-яку їжу. Палички є ідеальним вибором для фуршету, адже ними надзвичайно зручно їсти на ходу. Гастрономічні вигадки учасників можуть стати справжньою несподіванкою. Смачненьке на паличці прикрасить святковий стіл та стане чудовою закускою для гостей. Варто лише розкрити свій талант, і люди оцінять оригінальну страву. Головне – почати, тому можливості кожного учасника події безмежні. У якості закусок на паличці готують: солодкий лід та ескімо, корн-доги, фруктові шашлики, креветки, банани, фрукти, зефір, кебаби та канапе. Така їжа є найкращим рішенням для вуличного частування.


Протягом лютого 2022 року в рамках проєкту "ЕКОлогія Харчування" учні 5-11 класів долучилися до Дня їжі на паличці. Класний керівник 5-2 класу, Анжела Ступнікова, разом із своїми вихованцями провела STEM-захід в рамках проєкту:

РОБОТА НАД STEM ПРОЄКТОМ "СМАКОЛИКИ НА ПАЛИЧЦІ"

Навички ХХІ століття+:

Робота з інформацією: які смаколики можна приготувати до Свята Святого Валетина

Медіаграмотність: зафільмувати роботу або зробити фотографії

Комунікативність: уміти розповісти про користь виробів, вплив готової страви на здоров'я,  надати алгоритм приготування.

Робота у команді: вчитись працювати к команді, розприділяючи обов'язки

Критичне мислення: придумати різноманітні варіанти смаколиків, використовуючи різноманітні інгредієнти у поєднанні. 

Креативність: відшукати найоригінальніші рецепти страв на паличці та спробувати їх приготувати Підприємливість і фінансова грамотність:надати рецепти з розрахунками на порцію у грамах, розрахувати поживну цінність одного виробу на паличці за калорійністю, надати інформацію , щодо витрат на приготування.

Дослідження та спостереження: дослідити,які продукти краще використовувати для подачі "на паличці" 

Представлення результатів проекту-дегустація однокласникам

Детальніше за покликанням



Було #Смачно#Креативно#Паличково)))

День Тістечка (Круасана, Рулета, Торта)
СІЧЕНЬ

Святкування дня десерту почалося з появи нового виду ласощів – кейк-попа, а згодом символом цього дня стали й інші тістечка. Міжнародний день десерту – неофіційне свято, але це не заважає йому ставати все популярнішим у світі, пише ІА АСС з посиланням на Гордон. Його створення ініціювала американка Енджі Дадлі – блогерка й кондитерка. Вона прославилася як авторка десерту кейк-поп. Вважають, що саме його поява 1 лютого 2008 року і дала старт святу. Кейк-поп – десерт, що нагадує чупа-чупс (цукерку на паличці). Спочатку його готували з бісквітного тіста і шоколадної глазурі, але пізніше з'явилися варіації цієї страви.

Ідея мініатюрного тістечка у вигляді кульки сподобалася не всім, але сама Дадлі в неї повірила і стала випікати численні варіації кейк-попів. Вона почала надавати їм різної форми і випікати тістечка до свят: Різдва, Хелловіну, Дня подяки. Невдовзі такі тістечка стали затребуваними: вони подобалися аудиторії різного віку і були зручною стравою для подавання на вечірках і дитячих святах.


Протягом січня 2022 року в рамках проєкту "ЕКОлогія Харчування" учні 5-11 класів долучилися до Дня Тістечка. Класний керівник 5-2 класу, Анжела Ступнікова, разом із своїми вихованцями провела STEM-урок:

STEM УРОК - ПРАКТИКУМ НА ТЕМУ 

"ТІСТЕЧКО"

Мета: сформувати уявлення в учнів про види  тістечок,  сприяти розвитку життєвих і предметних компетентностей; збагатити знання учнів про використання продуктів харчування у житті людей; розвивати логічне мислення, увагу, уміння робити висновки, інтерес до дослідницької діяльності.

1. Під час виконання даного проєкту учні працювали над підготовкою необхідних інгредієнтів для приготування смачних тістечок. 

2. Разом з класним керівнком "Запустили" челедж "МОЄ НАЙСМАЧНІШЕ ТІСТЕЧКО"

3. Організували та провели WORK-SHOP з приготування кекс-попсів, дотримуючись послідовності та використання усіх необхідних інгредієнтів

4. Створили інфографіку за темою проєкту.

Фото за покликанням

Учні 7-А класу під настаництвом класної керівниці, Олени Яремчук підготували та презентували презентацію.

Презентація

Було #Тістечково#Смачно#Презентабельно)))

  День Деруна
ГРУДЕНЬ


Учні 5-ІІ класу працювали у 4-ох групах:

І група "Історики"

  1. Аббязов Нізар Вікторович

  2. Бриніна Олександра Михайлівна

  3. Геденко Захар Захарович

  4. Ель Хатіб Ярослава-Лін Фандіївна

  5. Зімарьова Поліна Сергіївна

  6. Коваль Іван Віталійович

  7. Коденець Софія Сергіївна

Завдання: Чи знаєш ти звідки потрапила до нас картопля?

  • Запитай про це у своїх батьків.

  • Знайди інформацію в Інтернеті.

  • Прочитай статтю у газеті,журналі тощо.

  • Поділися інформацією з друзями : змонтуй відео, зроби інфографіку, зроби колаж

ІІ група "Фото-художники"

Завдання: Нещодавно завершилася пора збору врожаю. Голвний інгредієнт наших дирунів -це картопля, яка цьогоріч вродила на славу! Придивіться уважніше до її форми. Можливо пощастить та ви знайдете кілька незвичайних картоплин, що нагадуватимуть якихось дивних створінь.

  • Якщо у тебе є можливість, знайди такі бульби сам.

  • Попроси про допомогу рідних чи близьких, якщо вони проживають у селі.

  • Як варіант, можеш звернутися до знайомих, що мають дачу.

  • Коли тобі вдасться віднайти таку химерну картоплину, або ж навіть і кілька, придивись уважніше. Кого чи що вона тобі нагадує? Придумай їй назву.

  • Організувати у класі виставку поробок з чудернацьких картоплин «Дива, та й годі, на нашому городі». (ФОТО У ФОРМАТІ А4)

  • Скібінський Ростислав Олександрович

  • Слєпцова Софія Олександрівна

  • Фантаєв Микита Сергійович

  • Шведов Артур Дмитрович

  •  Шевченко Поліна Олегівна

  • Шимко Данило Віталійович

  • Шляпкіна Вероніка Андріївна

  • Шпудейко Ксенія Костянтинівна

ІІІ група "Лаборанти"

Завдання:

Експеримент 1. (ЗМОНТУВАТИ ВІДЕО)

  1. Крайнов Олександр Олександрович

  2. Крайнов Ярослав Олександрович

  3. Литвинов Михайло Юрійович

  4. Малик Ярослав Сергійович

Мета. Виявлення крохмалю у картоплі.

Тобі знадобиться:

  1. невелика картоплина;

  2. йод;

  3. піпетка;

  4. ніж;

  5. дерев’яна дощечка.

Порядок виконання

  1. Розріж на дерев’яній дощечці картоплину навпіл. (Пригадай  правила безпечного користування колючо-ріжучими предметами).

  2. У піпетку набери невелику кількість йоду.

  3. Нанеси 1-2 краплі йоду на зріз однієї половинки бульби.

  4. Спостерігай за змінами. Що ти помітив?

Довідничок

Якщо йод, який був нанесений на зріз картоплі, змінив забарвлення з темно-бурого на синє, це свідчить про наявність у картоплі крохмалю.

  1. Переглянь за цим посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_QjkcoC354 o  відео «Йод, крохмаль та надзвичайні перевтілення». Спробуй їх повторити.

Експеримент 2 (ЗМОНТУВАТИ ВІДЕО)

  1. Махиня Валерія Андріївна

  2. Прудкун Михайло Сергійович

  3. Рога Кирило Іванович

  4.  Рохман Максим Олегович

  5. Сєрих Вероніка Сергіївна

Мета. Виявлення рівня (кількості) крохмалю у картоплі.

Хочеш дізнатися як визначити багато чи мало у картоплі крохмалю? Тоді можна скористатися порадою експертів шоу «Все буде смачно».

Тобі знадобиться:

  1. невелика картоплина;

  2. ніж;

  3. дерев’яна дощечка.

Порядок виконання

  1. Розріж на дерев’яній дощечці картоплину навпіл. (Пригадай  правила безпечного користування колючо-ріжучими предметами).

  2. Потри зрізами половинки одна до одної.

  3. Не роз’єднуючи половинки, візьмися тільки за одну з них.

  4. Спостерігай що відбувається.

Довідничок

Якщо друга половинка впаде, то крохмалю у картоплі мало, а якщо буде триматися, ніби приклеєна, то крохмалю в ній багато.

Також можна поставити на зрізі краплю йоду – чим більшою буде пляма, тим більше у картоплі крохмалю.

ІІІ група "Кухарі"

  • Барабаш Дар'я Олегівна

  • Бондар Оксана Віталіївна

  • Кротова Дар'я  Олексіївна

  • Левицька Дар'я Романівна

  • Федорова Анастасія Олегівна

  • Ходакова Крістіна Миколаївна

  • Чабан Роман Андрійович

  • Петреченко Матвій Ігорович

Рецептів приготування страв з картоплі дуже багато. Її смажать, печуть, варять, фарширують тощо. Та завдання групи полягає у тому. щоб приготуват смачні дируни найекономнішим способом))

  1. Запропонуй однокласникам рецепт українських дирунів

  2. Спробуй вдома разом з мамою, татом чи бабусею приготувати страву . Зроби фото.

  3. Розкажи про це у класі та продемонструй фото/відео.

  4. Організуй дегустацію (за бажанням)

А.Ступнікова, класна керівниця

До тематичного дня долучилися 7 класів, детальніше за покликанням

Було #Класно#Смачно#Деруново)))


ЛИСТОПАД

          День Сала

Учні 5-ІІ класу працювали у 3-ох групах:

І група "Економісти"

Завдання: дізнатись, яка вартість даного продукту для населення встановлена на ринку, супемаркеті, м'ясному магазині, кафе ..;

 розрахувати , скільки в середньому на рік можна витратити коштів на цей продукт;

розрахувати калорійність на 100 г/200г/300г сала;

виготовити лепбуки за результатами розрахунків.

ІІ група "Лаборанти"

Завдання: у домашніх умовах дослідити властивості сала  в охолодженому вигляді

та при нагріванні,охарактеризувати його властивості (користь/шкода організму)

запропонувати варіанти вживання сала у різних станах

у вигляді "інфографічних" повідомлень.

ІІІ група "Еспериментатори"

Завдання:зробити меню з рецептами страв із сала;

записати відео -презентацію одного рецепту;

організувати дегустацію своєї страви (за бажанням)

6-V клас

8 грудня 2021 року відбувся позакласний захід для учнів 6-5 класу "Сало-національна страва України. Учні дізналися про  походження продукту, його харчову цінність та калорійність, оцінили користь та шкоду від споживання сала людиною, з'ясували як продукт використовувався в народній медицині, а також про те, що раніше на території Кропивницького працювало аж 12 салотопних заводів, адже продукт користувався значним попитом серед населення і високо цінувався саме Єлисаветградського виробництва, І до сьогодні збереглися назви на плані міста (р. Салганка, Салаганні піски, провулок Салганний)  пов'язані з даними підприємствами. Також діти з'ясували де в нашій країні є пам'ятники салу та свиням. Шестикласники здійснили віртуальну екскурсію до музею-ресторану сала у Львові, у якому можна побачити цікаві арт -об'єкти створені з сала, а також спробувати цей продукт у шоколаді, у складі суші, та традиційно з перцем, оцтом, цибулею чи часником. Наші предки у давнину саме із сала до середини ХХ століття робили перші свічки, тож ми вирішили перевірити як це працює і виготовили власну свічку їз сала.

10-Б клас (Хаврюта Л.Я.)

ЖОВТЕНЬ

          День Ва­ре­ни­ка

       5-II клас
       Ступнікова Анжела Сергіївна

       7-А клас
       Яремчук Олена Олександрівна
10-А клас
Патріман Наталія Григорівна

Хаврюта Людмила Яківна

Сидоренко Тамара Дмитрівна

Пришляк Олена Вікторівна

ВЕРЕСЕНЬ

                             День Борщу


7-А клас
Яремчук Олена Олександрівна

8-А клас
Леоновець Наталія Анатоліївна
Мельник Наталія Іванівна

Іщенко Андрій Вікторович

10-А клас
Патріман Наталія Григорівна

Хаврюта Людмила Яківна



5-II клас
Ступнікова Анжела Сергіївна

Солонько Галина Олегівна

Афанасьєва Ганна Анатоліївна

Щербина Катерина Борисівна

Ірина Башлик  
6-V клас 
Ішуткіна Людмила Анатоліївна
В рамках проекту "Екологія харчування"  сьогодні 6 жовтня 2021 року разом з учнями 6-5 класу провели захід. "Борщ - національне надбання України",  на якому з'ясовували історію походження страви, визначили як відрізняються рецепти приготування у різних куточках нашої країни, походження назви"борщ", пригадали, які продукти необхідні для приготування страви та визначили приблизну вартість продуктів необхідних для того, щоб приготувати 2л. борщу, поділилися сімейними секретами приготування та дослідили користь від вживання українського борщу.







Соколовська Аннетта Миколаївна

7-IV клас
Латушкіна Віта Іванівна

Лисенко Марина Олександрівна
8-II клас (рецепти корисних страв)
Сидоренко Тамара Дмитрівна

Сидоренко Юлія Іллівна

Пришляк Олена Вікторівна

11 клас
Біла Лариса Павлівна



Коментарі

Популярні публікації