ЛОКАЦІЯ#12 МАТЕМАТИКА

 МАТЕМАТИКА 

урок; квест-проект; ділова гра  

II тиждень лютого 2022 року

·        Здорове харчування очима математики

      Ділова гра «МайстерШеф»

***

Протягом лютого 2022 року з учнями 10-11 класів було проведено економічну гру з математики на тему: "Бізнесова "заморозка"" в рамках проєкту міжпредметного навчально-дослідницького STEM-проєкту ЕКОлогія Хчування» (тьютор: Патріман Н.Г.)

Економічна гра

 

Бізнесова «заморозка»

 

Виходячи з потреб сучасного життя гімназія розвиває в своїх учнях лідерські та господарські якості, вміння творчо мислити, планувати та реалізовувати на практиці свої вміння та навички. 

Ні для кого не секрет, що заморожені напівфабрикати - це дуже вигідний бізнес, так як більшість населення широко використовує їх у своєму харчуванні, а деякі хоча б зрідка, але теж купують їх. Це легко, смачно, швидко і зручно. Отже, уявімо бізнес-план цеху по виробництву заморожених напівфабрикатів.
 
         Цей бізнес привабливий для дрібних і початківців підприємців тим, що в ньому використовується досить просте в експлуатації обладнання, технологія виробництва є досить легкою і не вимагає додаткової освіти або знань. Тому, такий бізнес можна в короткі терміни зробити стабільно прибутковим. 


 
Мета гри.
 Основною продукцією даного виробництва будуть пельмені
 і вареники (цифри умовні). Наші підприємства будуть спеціалізуватися на якісних виробах з натуральної сировини, без штучних добавок, орієнтуючись на те, щоб зайняти нішу якісних напівфабрикатів на ринку харчової продукції.
 

 

Пропонуємо вашій увазі економічну гру „бізнесова заморозка

 

У бізнесі велику роль відіграє враження, яке справляє бізнесмен, Фірма на покупців та ділових партнерів.

Зараз наші команди продемонструють нам своє вміння справляти враження.

1.Команди відрекомендують своє підприємство: назву та кадровий склад.

Арбітри оцінюють презентацію за 5-ти бальною системою.

У процесі відкриття власного підприємства одним з ключових питань є правильний вибір його географічного розташування. Доцільним є розміщення підприємства в жвавих місцях. Крім того, варто також ретельно продумати його зовнішнє оздоблення - зовнішній вигляд підприємства повинен привертати увагу потенційних клієнтів.

2.«Місце розташування»

Командам пропонується вибрати географічне розташування салону в м. Кропивницький, та пояснити його доцільність.

Арбітри оцінюють конкурс за 5-ти бальною системою.

Передбачається, що підприємство працюватиме під власною торговою маркою. Варто зазначити, що старт діяльності в місті - необхідна умова для майбутнього розвитку бізнесу подібного формату.

3.“Наш фірмовий стиль”

 

Ви вже відкрили своє підприємство. Воно зареєстроване та захищене юридично.

Вам необхідно впродовж 10 хвилин розробити свій товарний знак, а також розробити дизайн самої упаковки і малюнка, який буде на неї наноситися.  Це завдання для дизайнера та спеціаліста з маркетингу.

 

(По два учасники від кожної команди отримують все необхідне для роботи та починають виконання завдання.)

 

4.Рекламна кампанія товару.

(публікація в пресі, виготовлення і розповсюдження рекламних листівок,

Створення власного інтернет-ресурсу  )

 

Арбітри оцінюють конкурс за 5-ти бальною системою.

 

5.«Переваги мого підприємства та надання спектру послуг»

 

Переваги мого підприємства:

Наприклад:

  • широкий асортимент товару;

  • оригінальна доставка та оформлення; т. Д.;

Надання спектру послуг:

  • доставка продукції

  • замовлення продукції по телефону та Інтернету

Пропонується:

експрес-доставка (виконання замовлення протягом 1 год.);
     - доставка з попереднім замовленням

    - доставка в пункт за межами міста (20 грн./1 км.)

 

Цей конкурс журі оцінює за 10 ти бальною системою.

 

Сучасне підприємство  спеціалізується на оптово-роздрібній торгівлі, асортимент якого дуже різноманітний.Мова йде про  пельмені, вареники, котлети, млинці і т.д. Ну що сказати. Показники українського ринку «заморозки» викликають заздрість: впевнене зростання, незважаючи на економічні проблеми країни. Експорт невеликий — майже весь об'єм з’їдаємо самотужки. Неважко підрахувати, що щорічно кожен українець купує біля 2 кг заморожених напівфабрикатів. Порівняно з американцями та європейцями — є ще куди зростати. В США щорічне споживання «заморозки» сягає 60 кг! В Європі скромніше, але теж не мало — 25 кг.

Що ж приваблює споживача? Порівняно низька ціна, довгий термін зберігання, відсутність у складі консервантів. Та головне — швидкість приготування. З «заморозкою» ми економимо не тільки гроші, а й час. «Ринок заморожених напівфабрикатів продовжуватиме рости. У людей, зокрема у великих містах, стає все менше вільного часу. Купівельна спроможність буде поступово збільшуватися.

6.«Цінова політика»

 

Працює три команди. Кожна команда шляхом жеребкування обирає собі вид товару та спеціалізацію.

  • вареники,

  • пельмені,

  • хінкалі,

 

                                          Прейскурант цін

Розрахунок сировини, необхідної для виготовлення 50 кг звичайних, «столових» пельменів, хінкалів та вареників за годину роботи лінії з продуктивністю 50 кг в годину розрахування розробити для ручної праці на 25 кг.

Необхідні інгредієнти

Круте тісто

М’ясний фарш

борошно вищого сорту

15,4 кг

 

яйце

3 шт.

 

вода

6 л

 

картопля

 

10 кг

яловичина вищого сорту

 

14 кг

свинина вищого сорту

 

7,5 кг

ріпчасту цибулю

 

1,9 кг

чорний перець

 

0,025 кг

сіль

 

0,345 кг

Середні  ціни на сировину для виробництва пельменів , вареників, хінкалів

Сировина

Вартість

борошно вищ. сорти

30 грн/кг

вода

23,44 грн

яйце

3грн/десяток

картопля

10грн/кг

яловичина

18грн/кг

свинина

12грн/кг

ріпчасту цибулю

1грн/кг

сіль

2 грн/кг

Основні податки, що підлягають сплаті:

Вид податку

База податку

Період

Процентна ставка

Податок на прибуток

Надходить прибуток

Місяць

20%

Податок на майно

Оціночна вартість майна

Згідно графіка платежів

2,2%

ПДВ

Додана вартість

Місяць

18%

Прибутковий податок

Фонд оплати праці

Місяць

13%

Соціальні виплати

Фонд оплати праці

Місяць

34%

Приблизний обсяг продажів продукції (пельмені):

Період

Найменування послуги

Обсяг виробництва і реалізації в місяць

Вартість

Прибуток від реалізації

1-12 місяць

Виробництво пельменів (і подібної продукції)

8400 кг

Від 40 до 90 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

13 — 24 місяць

Виробництво пельменів (і подібної продукції)

25200 кг

Від 40 до 90 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

 

Приблизний обсяг продажів продукції (хінкалі):

Період

Найменування послуги

Обсяг виробництва і реалізації в місяць

Вартість

Прибуток від реалізації

1-12 місяць

Виробництво хінкалів (і подібної продукції)

7400 кг

Від 50 до 95 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

13 — 24 місяць

Виробництво хінкалів(і подібної продукції)

23200 кг

Від 50 до 95 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

 

Приблизний обсяг продажів продукції (вареники):

Період

Найменування послуги

Обсяг виробництва і реалізації в місяць

Вартість

Прибуток від реалізації

1-12 місяць

Виробництво вареників(і подібної продукції)

6400 кг

Від 30 до 60 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

13 — 24 місяць

Виробництво вареників (і подібної продукції)

22200 кг

Від 30 до 70 грн. за
 упаковку (від 450 р)

 

 

Ваше завдання – отримання максимального прибутку із врахуванням того, щоб ціна товару була прийнятною для наших покупців, і вони не перейшли б від вас до конкурентів. Ваше завдання встановити ціну на товар і порахувати максимальний прибуток за місяць вашого салону.

 

Арбітри оцінюють конкурс за 5-ти бальною системою.

 

Поки команди думають як продати товар, ми надаємо слово нашим дизайнерам і просимо їх прокоментувати свої товарні знаки.

Цей конкурс журі оцінить за 5-ти бальною системою.

 

7.«Методи стимулювання збуту продукції»

Кожна команда записує щонайменше по три методи

Наприклад:

  • оптові знижки 5 %  при купівлі 5 і більше одиниць найменування товару;

  • знижки по дисконтним картам постійним покупцям (до 10 %).;

  • Особливу увагу планується приділити якості продукції та її оформленню, а також фірмовій упаковці і маркуванню.

 

Арбітри оцінюють конкурс за 5-ти бальною системою.

 

8.Фактори мікросередовища, які впливають на збут продукції

 

  1. Нестабільність поставок товару;

  2. Втрата існуючих зв’язків з покупцем;

  3. Невдоволеність покупців якістю нашої продукції;

  4. Негативне ставлення до салону контактної аудиторії;

 

Зменшити негативний вплив перерахованих вище факторів можна наступним чином:______________________________________

Кожна команда записує своє бачення для усунення негативних факторів збуту продукції.

 

НАПРИКЛАД

  1. Створити запаси, налагодити контакти з постачальниками;

  2. Постійний пошук нового ринку збуту, враховуючи, що більш надійні це старі, перевірені зв’язки;

  3. Постійний контроль за якістю продукції;

  4. Діяти відповідно до обставин, що склалися;

 

9.Презентація готової продукції

 

Кожна команда створює і презентує свої вироби

1. вареники

2. пельмені,

3. хінкалі

 

Арбітри оцінюють конкурс за 15-ти бальною системою.

 

Наша гра дійшла до фіналу. Журі оголосить результати.

Я вважаю, що ваші сучасні підприємства, які ви нам сьогодні відрекомендували, мають право на існування, і не маю сумніву, що ми ще почуємо про них.

 

Я вітаю переможців і тих, кому сьогодні не дуже пощастило. Не сумуйте, бізнес –це фортуна. Якщо сьогодні вона вам не посміхнулася, то наступного разу обов”язково опиниться у ваших руках.

Коментарі

Популярні публікації